Deklaracja dostępności

Koordynator ds dostępności w Urzędzie Gminy Młodzieszyn

Koordynator do spraw dostępności – Pani Marzena Kalinowska

Kontakt:
Urząd Gminy Młodzieszyn
ul. Wyszogrodzka 25
96-512 Młodzieszyn
046/8641762
e-mail: mkalinowska@mlodzieszyn.pl

  • Członek Zespołu – dostępność informacyjno – komunikacyjna – Pani Justyna Jackowska,
    Kontakt:
    046/8641763
    e-mail: organizacyjny@mlodzieszyn.pl
  • Członek Zespołu – dostępność cyfrowa – Pan Bartosz Czubiel
    Kontakt: 046/8641762
    e-mail: ingformatyk@mlodzieszyn.pl
  • Członek Zespołu – dostępność architektoniczna – Pani Grażyna Kiszelewska
    Kontakt:
    046/8641761
    e-mail: zagospodarowanie@mlodzieszyn.pl

Zarządzenie nr 3.2024 Wójta Gminy Młodzieszyn z dnia 4 stycznia 2024 roku w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności w Urzędzie Gminy Młodzieszyn (nastąpi przekierowanie na stronę BIP Urzędu Gminy Młodzieszyn)

Zarządzenie archiwalne:

Zarządzenie Nr 47.2020 Wójta Gminy Młodzieszyn z dnia 21 września 2020 r. (nastąpi przekierowanie na stronę BIP Urzędu Gminy Młodzieszyn)


Deklaracja dostępności podmiotu publicznego

W tej sekcji zostały zamieszczone wszelkie informacje, dotyczące dostępności oficjalnej strony internetowej Urzędu Gminy Młodzieszyn.

Urząd Gminy Młodzieszyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Młodzieszyn

Data publikacji strony internetowej: 2003-02-24.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-21.

Data ostatniej aktualizacji deklaracji dostępności: 2025-03-21

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • zamieszczone na stronie multimedia nie posiadają tekstowej alternatywy;
  • niektóre zamieszczone na stronie zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych;
  • serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury).
    W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • brak warstwy tekstowej w skanowanych dokumentach;
  • częściowo brak ostrzeżeń przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce;
  • formularze nie posiadają dowiązanych etykiet tekstowych, brak opisu informacji o błędach w wypełnianym formularzu.

Powody wyłączenia:

Strona została zaprojektowana na długo przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Wiele dokumentów bez odpowiedniej struktury zostało opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Zamieszczone filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-09.
Deklarację sporządzono na podstawie samobadania przeprowadzonego w grudniu 2024 roku.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest informatyk@mlodzieszyn.pl .
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 46 864 17 50.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać do koordynatora gminnego ds. dostępności pod adresem mkalinowska@mlodzieszyn.pl

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich


Deklaracja dostępności architektonicznej Urzędu Gminy Młodzieszyn

W tej sekcji zostały zamieszczone wszelkie informacje, dotyczące dostępności architektonicznej obiektu, w którym siedzibę ma Urząd Gminy Młodzieszyn.

Siedziba Urzędu Gminy Młodzieszyn znajduje się pod adresem: Młodzieszyn, ulica Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn, powiat sochaczewski, województwo mazowieckie. Wejście do urzędu gminy znajduje się od strony ulicy Wyszogrodzkiej. Pod tym samym adresem, w tym samym budynku ma siedzibę również Gminny Ośrodek Kultury w Młodzieszynie, który posiada oddzielne wejście strony ulicy Walk nad Bzurą.

Główny i najbardziej dogodny dojazd do budynku jest możliwy od strony drogi krajowej nr 50 (relacji Sochaczew – Młodzieszyn – Płońsk) w odległości 1,4 km ulicą Wyzwolenia następnie ulicą Wyszogrodzką, lub 1,5 km ulicą Sochaczewską, a następnie ulicą Wyszogrodzką. Przed budynkiem urzędu znajduje się przystanek autobusowy.

Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, dlatego został dokładnie opisany.

Opis dostępności architektonicznej głównego budynku Urzędu Gminy:

Opis dostępności wejścia do budynku

W budynku urzędu znajdują się dwa wejścia prowadzące do jednostek organizacyjnych urzędu gminy. Wejście główne numer 1 znajduje się po lewej stronie budynku. Wejście numer 2 znajduje się po prawej stronie budynku i prowadzi do Urzędu Stanu Cywilnego.

Oba wejścia znajdują się od strony ul. Wyszogrodzkiej i są dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku prowadzą trzystopniowe schody oraz ciąg pieszy, z którego swobodnie  mogą korzystać osoby z niepełnosprawnością ruchową lub poruszające się na wózku.
Żadne drzwi w budynku nie otwierają się automatycznie. W obiekcie piętro jest niedostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, istnieje więc możliwość wcześniejszego umówienia spotkania z urzędnikiem lub bieżąca obsługa interesanta na parterze budynku. W celu uzyskania pomocy w tym zakresie prosimy o zgłoszenie telefoniczne lub mailowe do sekretariatu urzędu.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Przed budynkiem znajduje się parking z kostki brukowej dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Brak jest specjalnie wydzielonego i oznaczonego miejsca parkingowego dla niepełnosprawnych.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind

Korytarz na parterze jest dostępny. Na wózku można bezpośrednio dojechać do kasy urzędu gminy, która znajduje się na lewo od głównego wejścia oraz do sekretariatu, który znajduje się na prawo od głównego wejścia oraz do wszystkich referatów znajdujących się na parterze. Budynek urzędu nie posiada windy, korytarz na piętrze nie jest dostępny. Zapewniamy możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem wydziału, który pracuje na piętrze lub bieżącej obsługi interesanta na parterze budynku.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym

Osoba z psem asystującym może bez przeszkód wejść do budynku.

Opis innych dostosowań takich, jak na przykład: platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne:

W budynku jest zainstalowana tablica informacyjna z opisem rozmieszczenia pomieszczeń i referatów. Brak jest zainstalowanych urządzeń takich jak pętle indukcyjne czy komunikatory z informacjami głosowymi. Urząd zapewnia wsparcie alternatywne poprzez bieżącą i indywidualną pomoc osobom niepełnosprawnym w załatwieniu spraw urzędowych. W budynku nie ma też oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych. Brak dostępnej dostosowanej łazienki.

Poniżej do pobrania opis rozmieszczenia pomieszczeń w budynku z podziałem na referaty:

Opis rozmieszczenia pokoi z podziałem na referaty w Urzędzie Gminy Młodzieszyn (9,54 KB, word)

Wszelkie uwagi dotyczące opisów zawartych w Deklaracji dostępności w sekcji Dostępność architektoniczna, proszę zgłaszać do Koordynatora ds. dostępności Urzędu Gminy Młodzieszyn:
– telefonicznie: 46 864 17 62
– e-mail: mkalinowska@mlodzieszyn.pl