-nie podawaj swoich danych osobowych, w szczególności danych dotyczących konta, numeru PESEL czy adresu – zamiast pełnego imienia i nazwiska używaj nicku
-nie otwieraj podejrzanych linków i załączników przesyłanych przez fałszywe e-maile,
-używaj różnych haseł do różnych usług i regularne je zmieniaj,
-używaj programów zabezpieczających przed atakami hakerskimi
-nie podawaj nikomu swoich haseł
-robiąc zakupy – zawsze sprawdzaj wiarygodność sprzedawcy i opinie na jego temat,
-zawsze sprawdzaj, czy adres strony banku posiada tzw. kłódeczkę (protokół HTTPS),
-unikaj publicznych sieci Wi-Fi,
-pamiętaj, że treści zamieszczone w sieci (zdjęcia, posty, komentarze) nigdy nie zostaną usunięte,
-rozważ zainstalowanie oprogramowania do kontroli rodzicielskiej,
-pamiętaj, że banki i instytucje finansowe stosują protokół HTTPS tam, gdzie konieczne jest zalogowanie się do systemu. Dlatego, zwracaj uwagę na adres strony www, która rozpoczyna się od wyrażenia „https://”, a nie „http://”. Jeżeli strona logowania nie zawiera w adresie nazwy protokołu HTTPS, zgłoś to do banku, a przede wszystkim nie podawaj żadnych danych,
Gdy zbyt długo korzystamy z Internetu, a pozbawienie dostępu do sieci powoduje złość i rozdrażnienie, może być to pierwsza oznaka uzależnienia od internetu. Warto wówczas nawiązać kontakt ze specjalistą, zanim straci się kontakt z dzieckiem lub bliską nam osobą.